Platné a účinné od 1.7.2024
TIETO PRÁVA A POVINNOSTI SPOTREBITEĽA VYHOTOVUJE NAŠA SPOLOČNOSŤ – VENARI, S. R. O., IČO: 44 486 430, SO SÍDLOM: NARCISOVÁ 16, BRATISLAVA – MESTSKÁ ČASŤ RUŽINOV 821 01, ZAPÍSANÁ V OBCHODNOM REGISTRI MESTSKÉHO SÚDU BRATISLAVA III, ODD.: SRO, VLOŽKA Č. 55308/B ZA ÚČELOM ÚPRAVY PRÁV A POVINNOSTÍ SO SPOTREBITEĽMI VYUŽÍVAJÚCIMI DIGITÁLNU SLUŽBU NAŠEJ SPOLOČNOSTI – EBLOČKY AKO APLIKÁCIU VRÁTANE SLUŽIEB V NEJ OBSIAHNUTÝCH.
OBSAH:
- ÚVODNÉ USTANOVENIA
- DEFINÍCIA POJMOV
- KONTAKTNÉ ÚDAJE
- DODANIE DIGITÁLNEJ SLUŽBY
- ZMENA DIGITÁLNEJ SLUŽBY
- POŽIADAVKY NA DIGITÁLNU SLUŽBU A JEJ VADY
- ZÁKONNÁ ZODPOVEDNOSŤ NAŠEJ SPOLOČNOSTI ZA VADY
- VYTKNUTIE VADY A VYBAVENIE VYTKNUTIA VADY
- VAŠA SÚČINNOSŤ
- NÁROKY Z VÁD
- ODSTRÁNENIE VADY
- ZĽAVA Z CENY ZAPLATENEJ ZA DIGITÁLNU SLUŽBU A ODSTÚPENIE OD ZMLUVY S DIGITÁLNYM PLNENÍM
- PRÁVA A POVINNOSTI PRI ODSTÚPENÍ OD ZMLUVY S DIGITÁLNYM PLNENÍM
- PRÁVO NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY S DIGITÁLNYM PLNENÍM BEZ UVEDENIA DÔVODU
- LEHOTA NA UPLATNENIE PRÁVA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY S DIGITÁLNYM PLNENÍM BEZ UVEDENIA DÔVODU
- PODMIENKY A POSTUP PRI UPLATNENÍ PRÁVA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY S DIGITÁLNYM PLNENÍM BEZ UVEDENIA DÔVODU
- VAŠE PRÁVA A POVINNOSTI PO UPLATNENÍ PRÁVA NA ODSTÚPENIE ZMLUVY S DIGITÁLNYM PLNENÍM BEZ UVEDENIA DÔVODU
- NAŠE PRÁVA A POVINNOSTI PO UPLATNENÍ PRÁVA NA ODSTÚPENIE ZMLUVY S DIGITÁLNYM PLNENÍM BEZ UVEDENIA DÔVODU
- POUČENIE O PRÁVE PODAŤ ŽIADOSŤ O NÁPRAVU
- ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV
- ORGÁN DOZORU
- ZÁVEREČNÉ USTANOVENIE
1. Úvodné ustanovenia
1.1. Účelom tohto dokumentu je informovať Spotrebiteľov o ich právach a povinnostiach (vrátanie uplatnenia reklamácií a ich podmienok) vo vzťahu k poskytnutej Digitálnej službe – Aplikácii vrátane služieb prostredníctvom nej poskytovaných.
Pokiaľ spadáte v súvislosti s uzatvorením zmluvy s Poskytovateľom, na základe ktorej Vám bude umožnené užívanie Aplikácie vrátane služieb prostredníctvom nej poskytovaných do definície Spotrebiteľa, tak sa môžete považovať za Spotrebiteľa vo vzťahu k našej spoločnosti ako Poskytovateľa, ktorá je vo vzťahu s Vami v pozícii Obchodníka.
1.2. Pokiaľ spadáte v súvislosti s uzatvorením zmluvy s Poskytovateľom, na základe ktorej Vám bude umožnené užívanie Aplikácie vrátane služieb prostredníctvom nej poskytovaných do definície Spotrebiteľa, tak sa môžete považovať za Spotrebiteľa vo vzťahu k našej spoločnosti ako Poskytovateľa, ktorá je vo vzťahu s Vami v pozícii Obchodníka.
2. Definícia pojmov
2.1. Pre lepšie porozumenie tohto dokumentu si dovoľujeme oboznámiť Vás so základnými pojmami dôležitými pri ich výklade:
2.1.1. Digitálna služba – je služba, ktorá Spotrebiteľovi umožňuje vytvárať, spracúvať alebo uchovávať údaje v digitálnej forme alebo mať k takýmto údajom prístup, alebo ktorá umožňuje výmenu alebo akúkoľvek interakciu údajov v digitálnej forme, ktoré nahrávajú alebo vytvárajú užívatelia služby vrátane Aplikácie a služieb prostredníctvom nej poskytovaných.
2.1.2. Zmluva s digitálnym plnením – je každá Spotrebiteľská zmluva, na základe ktorej Obchodník dodáva alebo sa zaväzuje dodať Digitálnu službu a Spotrebiteľ platí alebo sa zaväzuje zaplatiť cenu vrátane digitálne vyjadrenej hodnoty, alebo poskytuje alebo sa zaväzuje poskytnúť Obchodníkovi svoje osobné údaje, a to aj vtedy, ak sa Digitálna služba vyvíja podľa špecifikácií Spotrebiteľa.
2.2. Pojmy, ktoré nie sú definované v článku 2 vyššie a sú použité s veľkými začiatočnými písmenami v tomto dokumente sa obsahovo zhodujú s pojmami stanovenými v aktuálne platných všeobecných obchodných podmienkach našej spoločnosti ako Poskytovateľa (ďalej len „VOP“).
2.3. Pojmy používané v jednotnom čísle majú totožný význam ako pojmy používané v množnom čísle.
2.4. Zmluva v zmysle VOP uzatvorená medzi Poskytovateľom a Užívateľom ako Spotrebiteľom sa považuje za Zmluvu s digitálnym plnením v zmysle tohto dokumentu.
3. Kontaktné údaje
Obchodné meno: | VENARI, s. r. o. |
Sídlo: | Narcisová 16, 821 01 Bratislava – mestská časť Ružinov |
E-mailová adresa na reklamácie Spotrebiteľov | info@eblocky.sk |
E-mailová adresa na odstúpenie od Zmluvy pre Spotrebiteľov | info@eblocky.sk |
Telefónne číslo: | 0908 871 719 |
E-mailová adresa na účel inej komunikácie: | info@eblocky.sk |
4. Dodanie Digitálnej služby
4.1. Dodáme Digitálnu službu bez zbytočného odkladu po uzavretí zmluvy, najneskôr spolu s vytvorením Užívateľského konta, ak sa nedohodneme inak. Znášame dôkazné bremeno, že sme Vám dodali Digitálnu službu.
4.2. Digitálna služba sa považuje za dodanú, keď sa Digitálna služba sprístupní Vám ako Spotrebiteľovi do virtuálneho priestoru, ktorým je Užívateľské konto.
4.3. Ak nedodáme Digitálnu službu včas, môžete od Zmluvy odstúpiť aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty ak:
4.3.1. vyhlásime alebo je z okolností zrejmé, že Digitálnu službu nedodáme, alebo
4.3.2. z uzavretej Zmluvy s digitálnym plnením alebo z okolností jej uzavretia vyplýva, že včasné dodanie bolo pre Vás dôležité.
5. Zmena Digitálnej služby
5.1. Ak sa Vám má Digitálna služba dodávať alebo sprístupňovať počas určitej doby, môžeme z opodstatnených dôvodov dohodnutých v Zmluve s digitálnym plnením zmeniť Digitálnu službu nad rozsah toho, čo je potrebné na zachovanie súladu s požiadavkami na Digitálnu službu, ak:
5.1.1. Vám nevzniknú dodatočné náklady,
5.1.2. boli ste o zmene oboznámený jasným a zrozumiteľným spôsobom a
5.1.3. ak sa Vám v prípadoch podľa článku 5.2 nižšie v dostatočnom predstihu na trvanlivom médiu poskytli údaje o vlastnostiach a čase vykonania zmeny a o práve odstúpiť od Zmluvy s digitálnym plnením s nami podľa článku 5.2 nižšie alebo o možnosti ponechať Digitálnu službu bez zmeny podľa článku 5.3 nižšie.
5.2. Ak zmena Digitálnej služby negatívne ovplyvňuje Váš prístup k Digitálnej službe alebo jej užívanie, môžete od Zmluvy s digitálnym plnením odstúpiť bez povinnosti poskytnúť nám akúkoľvek náhradu, ibaže je negatívny vplyv zanedbateľný. Ak od Zmluvy neodstúpite do 30 dní odo dňa doručenia oznámenia o zmene v súlade s článkom 5.1.3 vyššie alebo odo dňa zmeny Digitálnej služby, podľa toho, ktorý okamih nastane neskôr, Vaše právo na odstúpenie od Zmluvy zaniká; tým ale nie je dotknuté Vaše právo kedykoľvek ukončiť užívanie Aplikácie v zmysle VOP.
5.3. Nemáte právo odstúpiť od Zmluvy podľa článku 5.2, ak Vám umožníme ponechať si nezmenenú Digitálnu službu bez dodatočných nákladov pre Vás a neuskutočnenie zmeny nebude viesť k vzniku vady Digitálnej služby; tým ale nie je dotknuté Vaše právo kedykoľvek ukončiť užívanie Aplikácie v zmysle VOP.
6. Požiadavky na Digitálnu službu a jej vady
6.1. Digitálna služba má vadu ak nie je v súlade s dohodnutými požiadavkami, najmä ak:
6.1.1. nezodpovedá opisu, množstvu a kvalite vymedzenými v Zmluve s digitálnym plnením (resp. opisu, množstvu a kvalite uverejnenými na webovej stránke www.eblocky.sk v čase uzatvorenia Zmluvy s digitálnym plnením);
6.1.2. nie je vhodná na konkrétny účel, s ktorým ste nás oboznámili najneskôr pri uzavretí Zmluvy s digitálnym plnením;
6.1.3. nevyznačuje sa funkčnosťou, kompatibilitou, interoperabilitou a inou dohodnutou vlastnosťou vymedzenou vo VOP alebo v Zmluve s digitálnym plnením v čase uzavretia Zmluvy s digitálnym plnením;
6.1.4. nie je dodaná so všetkým príslušenstvom vymedzeným vo VOP alebo v Zmluve s digitálnym plnením v čase uzavretia Zmluvy s digitálnym plnením;
6.1.5. nie je dodaná s asistenčnými službami a s návodom na použitie vrátane návodu na inštaláciu, ako bolo vymedzené v Zmluve s digitálnym plnením; a
6.1.6. nie je aktualizovaná v súlade so Zmluvou s digitálnym plnením.
6.2. Digitálna služba má vadu ak nie je v súlade so všeobecnými požiadavkami, tzn. ak:
6.2.1. nie je vhodná na účely, na ktoré sa Digitálna služba rovnakého druhu bežne používa s prihliadnutím najmä na právne predpisy, technické normy alebo na kódexy správania platné pre príslušné odvetvie, ak technické normy neboli vypracované;
6.2.2. nezodpovedá skúšobnej verzii alebo ukážke Digitálnej služby, ktorú sme Vám sprístupnili pred uzavretím Zmluvy s digitálnym plnením ak k takémuto sprístupneniu došlo;
6.2.3. nie je dodaná s príslušenstvom a návodmi, ktoré môžete dôvodne očakávať;
6.2.4. nie je dodaná v množstve, nemá vlastnosti a výkon vrátane funkčnosti, kompatibility, prístupnosti, kontinuity a bezpečnosti, aké sú bežné pre Digitálnu službu rovnakého druhu a aké môžete dôvodne očakávať vzhľadom na povahu Digitálnej služby a s prihliadnutím na akékoľvek naše verejné vyhlásenie alebo 6.2.1. 6.2.5. vyhlásenie inej osoby v rovnakom dodávateľskom reťazci alebo v ich mene, a to najmä pri propagácii Digitálnej služby alebo na jej označení.
6.3. Nie sme viazaní vyhlásením podľa článku 6.2.4 vyššie ak sme si z opodstatneného dôvodu neboli a nemohli byť vedomí verejného vyhlásenia, do času uzavretia Zmluvy s digitálnym plnením bolo verejné vyhlásenie opravené rovnakým alebo porovnateľným spôsobom, akým bolo vyhlásené, alebo Vaše rozhodnutie uzavrieť Zmluvu s digitálnym plnením nemohlo byť verejným vyhlásením ovplyvnené; dôkazné bremeno o týchto skutočnostiach nesieme my.
6.4. Dodáme Digitálnu službu v najnovšej verzii, ktorá je dostupná v čase uzavretia Zmluvy s digitálnym plnením, ak sa nedohodneme inak.
6.5. Zabezpečíme, aby počas doby podľa článku 6.6 alebo článku 6.7 nižšie ste boli upovedomení o aktualizáciách Digitálnej služby vrátane bezpečnostných aktualizácií, a aby Vám boli dodané aktualizácie, ktoré sú potrebné na zachovanie súladu Digitálnej služby s požiadavkami podľa článku 6.1 a 6.2 vyššie.
6.6. Ak sa má podľa Zmluvy s digitálnym plnením dodať Digitálna služba jednorazovo alebo ako súbor jednotlivých plnení, dobou, na ktorú odkazuje článok 6.5 je doba, počas ktorej môžete dôvodne očakávať, že Digitálna služba bude spĺňať požiadavky podľa článku 6.1 a 6.2 vyššie s prihliadnutím na druh a účel Digitálnej služby a na povahu a okolnosti uzavretia Zmluvy s digitálnym plnením.
6.7. Ak sa má podľa Zmluvy dodávať Digitálna služba nepretržite počas dohodnutej doby, dobou , na ktorú odkazuje článok 6.5 je táto dohodnutá doba.
6.8. Digitálna služba má tiež vady, ak nie je v súlade s požiadavkami podľa článku 6.1 a 6.2 alebo ak jej užívanie znemožňujú alebo obmedzujú práva tretej osoby vrátane práv duševného vlastníctva.
7. Zákonná zodpovednosť našej spoločnosti za vady
7.1. Zodpovedáme za vady poskytovaných Digitálnych služieb; a to za akúkoľvek vadu, ktorú má Digitálna služba v čase jej dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od jej dodania, ak ide o Digitálnu službu, ktorá sa dodáva jednorazovo alebo ako súbor jednotlivých plnení.
7.2. Ak ide o Digitálnu službu, ktorá sa dodáva nepretržite počas dohodnutej doby, zodpovedáme za každú vadu Digitálnej služby, ktorá sa vyskytne alebo prejaví počas tejto dohodnutej doby.
7.3. Nezodpovedáme za vadu Digitálnej služby, ktorá bola spôsobená výlučne nenainštalovaním aktualizácie, ak ste si aktualizáciu nenainštalovali v primeranej lehote po jej dodaní, oboznámili sme Vás o dostupnosti aktualizácie a následkoch jej nenainštalovania a nenainštalovanie alebo nesprávna inštalácia neboli spôsobené nedostatkami v návode na inštaláciu, ktorý sme Vám poskytli.
8. Vytknutie vady a vybavenie vytknutia vady
8.1. Ak zistíte, že Digitálna služba má vady, ktoré nevznikli z dôvodov na Vašej strane ste oprávnený vytknúť vady jedným z nasledujúcich spôsobov:
8.1.1. poštovou zásielkou na adresu sídla našej spoločnosti uvedenú v článku 3 vyššie,
8.1.2. e-mailom na adresu na zasielanie reklamácie uvedenú v článku 3 vyššie,
8.2. Vadu môžete vytknúť aj u inej osoby, pokiaľ sme Vám takú oznámili.
8.3. Ak ste vadu vytkli poštovou zásielkou, ktorú sme odopreli prijať, zásielka sa považuje za doručenú v deň odopretia.
8.4. Bezodkladne po vytknutí vady sme povinní poskytnúť Vám písomné potvrdenie o vytknutí vady.
8.5. Písomné potvrdenie o vytknutí vady musí obsahovať lehotu, v ktorej bude vada odstránená. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý nemôžeme ovplyvniť. V prípade, že zodpovednosť za vady odmietneme, tak sme povinní Vám dôvody odmietnutia oznámiť písomne.
9. Vaša súčinnosť
9.1. Poskytnete nám primeranú súčinnosť potrebnú na zistenie, či dôvod vady Digitálnej služby je vo Vašom digitálnom prostredí. Vaša povinná súčinnosť sa obmedzuje na technicky dostupné prostriedky, ktoré Vás čo najmenej zaťažujú. Ak Vás pred uzavretím Zmluvy s digitálnym plnením jasným a zrozumiteľným spôsobom oboznámime o povinnosti poskytnúť súčinnosť a súčinnosť neposkytnete, musíte na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady preukázať, že Digitálna služba mala vadu v čase dodania, ak ide o Digitálnu službu, ktorá sa dodáva jednorazovo alebo ako súbor jednotlivých plnení, alebo v dohodnutej dobe, ak ide o Digitálnu službu, ktorá sa dodáva nepretržite počas dohodnutej doby.
10. Nároky z vád
10.1. Ak sa na Digitálnej službe vyskytne vada, za ktorú zodpovedáme, tak máte právo na:
10.1.1. odstránenie vady;
10.1.2. právo na primeranú zľavu z ceny za Digitálnu službu ak bola Digitálna služba spoplatnená; alebo
10.1.3. právo od Zmluvy odstúpiť.
10.2. Môžete po vytknutí vady u našej spoločnosti odoprieť zaplatiť cenu za Digitálnu službu alebo jej časť, kým si nesplníme povinnosti, ktoré nám vyplývajú zo zodpovednosti za vady, ibaže ste v čase vytknutia vady v omeškaní so zaplatením ceny za Digitálnu službu alebo jej časti. Uhradíte cenu za Digitálnu službu bez zbytočného odkladu po splnení našich povinností.
10.3. Máte právo na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré Vám vznikli v súvislosti s vytknutím vady, za ktorú zodpovedáme, a uplatnením práv zo zodpovednosti za vadu. Musíte si toto právo i nás uplatniť najneskôr do dvoch mesiacov od odstránenia vady, vyplatenia zľavy z ceny za Digitálnu službu alebo vrátenia ceny za Digitálnu službu po odstúpení od Zmluvy s digitálnym plnením, inak právo zanikne.
10.4. Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady nevylučuje Vaše právo na náhradu škody, ktorá Vám z vady vznikla.
11. Odstránenie vady
11.1. Odstránime vadu v primeranej lehote, tzn. v najkratšom čase, ktorý potrebujeme na posúdenie vady a na opravu alebo výmenu veci, resp. jej odstránenie s prihliadnutím na povahu veci a povahu a závažnosť vady po tom, čo ste vytkli vadu, bezplatne a bez toho aby sme Vám spôsobili závažné ťažkosti s ohľadom na povahu Digitálnej služby a účel, na ktorý ste Digitálnu službu požadovali.
11.2. Môžeme odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovalo neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala Digitálna služba bez vady a na závažnosť vady.
12. Zľava z ceny zaplatenej za Digitálnu službu a odstúpenie od Zmluvy s digitálnym plnením
12.1. Právo na primeranú zľavu z ceny Digitálnej služby a právo na odstúpenie od Zmluvy s digitálnym plnením si môžete v prípade vád Digitálnej služby uplatniť aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty na zjednanie nápravy, ak
12.1.1. odstránenie vady nie je možné alebo by nám spôsobilo neprimerané náklady;
12.1.2. neodstránili sme vadu podľa článku 11.1 vyššie;
12.1.3. Digitálna služba má rovnakú vadu napriek našej snahe ju odstrániť;
12.1.4. vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje Vaše právo na okamžitú zľavu z ceny Digitálnej služby alebo odstúpenie od Zmluvy; alebo
12.1.5. vyhlásili sme alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstránime v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre Vás.
12.2. Zľava z ceny Digitálnej služby musí byť primeraná rozdielu hodnoty Digitálnej služby a hodnoty, ktorú by Digitálna služba mala, ak by bola bez vád. Ak sa Digitálna služba dodáva počas dohodnutej doby, máte právo na zľavu z ceny Digitálnej služby len za čas, v ktorom Digitálna služba nespĺňala požiadavky podľa článku 6.1 a 6.2 vyššie.
12.3. Vyplatíme Vám zľavu z ceny Digitálnej služby do 14 dní od uplatnenia Vášho práva na ňu rovnakým spôsobom, aký ste použili pri zaplatení ceny Digitálnej služby, ak výslovne nesúhlasíte s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znášame my.
12.4. Nemôžete od Zmluvy odstúpiť, ak je vada Digitálnej služby zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že vada je zanedbateľná, nesieme my.
13. Práva a povinnosti pri odstúpení od Zmluvy s digitálnym plnením
13.1. Po odstúpení od Zmluvy Vám vrátime všetky platby prijaté na základe Zmluvy s digitálnym plnením do 14 dní od oznámenia odstúpenia od Zmluvy s digitálnym plnením rovnakým spôsobom, aký ste použili pri zaplatení ceny Digitálnej služby, ak výslovne nesúhlasíte s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s vrátením znášame my.
13.2. Nie ste povinní platiť cenu Digitálnej služby za čas pred odstúpením od Zmluvy s digitálnym plnením, v ktorom Digitálna služba nespĺňala požiadavky podľa článku 6.1 a 6.2 vyššie. Ak však bolo v Zmluve s digitálnym plnením dohodnuté dodávanie Digitálnej služby nepretržite počas dohodnutej doby, vrátime Vám len pomernú časť zaplatenej ceny Digitálnej služby za čas, v ktorom Digitálna služba nespĺňala požiadavky podľa článku 6.1 a 6.2 vyššie, a časť ceny Digitálnej služby, ktorú ste zaplatili vopred za dodávanie Digitálnej služby za čas po odstúpení od Zmluvy s digitálnym plnením.
13.3. Po odstúpení od Zmluvy s digitálnym plnením ste povinní zdržať sa užívania Digitálnej služby a jej poskytovania tretím osobám.
13.4. Po odstúpení od Zmluvy s digitálnym plnením Vám sprístupníme na Vašu žiadosť všetok obsah, ktorý ste poskytli alebo vytvorili pri užívaní Digitálnej služby, okrem obsahu, ktorý nemožno využiť inak ako vo väzbe na našu Digitálnu službu a/alebo ktorý sa vzťahuje výlučne na Vaše aktivity pri užívaní Digitálnej služby a/alebo ktorý sme zlúčili s iným obsahom, od ktorého ho nemožno oddeliť vôbec alebo bez vynaloženia neprimeraného úsilia. Obsah Vám sprístupníme v primeranej lehote, bezplatne, v bežne používanom a strojovo čitateľnom formáte a bez závažných ťažkostí pre Vás.
13.5. Po odstúpení od Zmluvy s digitálnym plnením sa zdržíme používania obsahu, ktorý ste poskytli alebo vytvorili pri užívaní Digitálnej služby. To neplatí, ak tento obsah nemožno využiť inak ako vo väzbe na našu Digitálnu službu, ak sa vzťahuje výlučne na Vaše aktivity pri užívaní Digitálnej služby, ak sme ho zlúčili s iným obsahom, od ktorého ho nemožno oddeliť vôbec alebo bez vynaloženia neprimeraného úsilia, prípadne ak ste ho vytvorili spolu s inými Spotrebiteľmi, ktorí sú oprávnení ďalej obsah užívať.
13.6. Články 13.4 a 13.5 vyššie sa nevzťahujú na osobné údaje, ktoré ste nám poskytli.
13.7. Po odstúpení od Zmluvy Vám môžeme zamedziť ďalšie užívanie Digitálnej služby, najmä zamedziť prístup k Digitálnej službe alebo Vám môžeme zrušiť Užívateľský účet.
14. Právo na odstúpenie od Zmluvy s digitálnym plnením bez uvedenia dôvodu
14.1. Máte právo bez uvedenia dôvodu odstúpiť od Zmluvy s digitálnym plnením.
14.2. Uvedené právo vyplýva zo skutočnosti, že Zmluva s digitálnym plnením je tzv. zmluva uzatvorená na diaľku, kedy máte garantované právo na odstúpenie od zmluvy bez uvedenia dôvodu s výnimkou situácie kedy:
14.2.1. došlo k úplnému poskytnutiu Digitálnej služby a
14.2.2. poskytovanie Digitálnej služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od Zmluvy s digitálnym plnením v zmysle článku 15 nižšie s Vaším výslovným súhlasom a vyhlásili ste, že ste boli riadne poučení o tom, že vyjadrením súhlasu strácate právo na odstúpenie od Zmluvy po úplnom poskytnutí Digitálnej služby (výslovný súhlas a vyhlásenie v zmysle tohto článku sa považuje za daný aj kliknutím na vyznačené políčko v online rozhraní v procese uzatvárania Zmluvy s digitálnym plnením, ktoré obsahovalo alebo odkazovalo na toto poučenie.
15. Lehota na uplatnenie práva na odstúpenie od Zmluvy s digitálnym plnením bez uvedenia dôvodu
15.1. Vaše právo na odstúpenie od Zmluvy s digitálnym plnením bez uvedenia dôvodu môžete uplatniť kedykoľvek do uplynutia 14 dní odo dňa kedy ste uzavreli Zmluvu s digitálnym plnením.
15.2. Lehota na uplatnenie práva na odstúpenie od Zmluvy s digitálnym plnením bez uvedenia dôvodu je zachovaná ak nám aspoň najneskôr v posledný deň lehoty odošlete oznámenie o odstúpení od Zmluvy s digitálnym plnením.
16. Podmienky a postup pri uplatnení práva na odstúpenie od Zmluvy s digitálnym plnením bez uvedenia dôvodu
16.1. Vaše právo na odstúpenie od Zmluvy s digitálnym plnením na kúpu Digitálnej služby bez uvedenia dôvodu si môžete uplatniť v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu, a to buď zaslaním Vášho oznámenia:
16.1.1. poštovou zásielkou na adresu sídla našej spoločnosti uvedenú v článku 3 vyššie; alebo
16.1.2. e-mailom na e-mailovú adresu na odstúpenie od Zmluvy s digitálnym plnením uvedenú v článku 3 vyššie.
16.2. Pri pochybnostiach o doručení sa Vami odoslané oznámenie o odstúpení od Zmluvy s digitálnym plnením považuje za doručené uplynutím času primeraného použitému spôsobu doručovania, ak viete preukázať odoslanie oznámenia o odstúpení od Zmluvy s digitálnym plnením na adresu, ktorú sme Vám za týmto účelom oznámili.
16.3. V prípade, že Vašu poštovú zásielku, ktorej obsahom je Vaše oznámenie o odstúpení od Zmluvy s digitálnym plnením, nám nemožno dodať z dôvodov že ide o zásielku vylúčenú z vybrania distribúcie podľa zákona o poštových službách, považuje sa oznámenie o odstúpení od Zmluvy s digitálnym plnením za doručené dňom jeho odoslania na adresu, ktorú sme Vám za týmto účelom oznámili.
16.4. Ak ste odstúpili od Zmluvy s digitálnym plnením bez uvedenia dôvodu použitím osobitnej funkcie alebo formulára na odstúpenie od Zmluvy, ktoré sú dostupné v našom online rozhraní sme povinný bezodkladne po doručení Vášho oznámenia o odstúpení poskytnúť Vám potvrdenie o jeho doručení na trvanlivom médiu.
16.5. Pokiaľ bola v súvislosti so Zmluvou s digitálnym plnením, od ktorej odstupujete uzatvorená aj doplnková zmluva, tak účinky odstúpenia sa vzťahujú aj na každú takúto doplnkovú zmluvu k Zmluve s digitálnym plnením; to neplatí, ak sa výslovne dohodneme na ďalšom trvaní doplnkovej zmluvy.
16.6. Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy znášate Vy.
17. Vaše práva a povinnosti po uplatnení práva na odstúpenie Zmluvy s digitálnym plnením bez uvedenia dôvodu
17.1. Ste povinní uhradiť nám cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa doručenia oznámenia o odstúpení od Zmluvy s digitálnym plnením, ktorej predmetom je dodanie Digitálnej služby ak bola uzatvorená za odplatu vo forme peňažného plnenia a ak ste pred začatím poskytovania plnenia udelili výslovný súhlas so začatím poskytovania Digitálnej služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od Zmluvy s digitálnym plnením. Cena za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta pomerne na základe celkovej ceny dohodnutej v Zmluve s digitálnym plnením. Cena za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta na základe trhovej ceny poskytnutého plnenia, ak je celková cena dohodnutá v Zmluve s digitálnym plnením nadhodnotená.
18. Naše práva a povinnosti po uplatnení práva na odstúpenie Zmluvy s digitálnym plnením bez uvedenia dôvodu
18.1. Sme povinní do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od Zmluvy s digitálnym plnením vrátiť Vám všetky platby, ktoré sme od Vás prijali na základe alebo v súvislosti so Zmluvou s digitálnym plnením (vrátane prípadnej doplnkovej zmluvy), od ktorej odstupujete, vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov.
18.2. Nemôžeme Vám účtovať dodatočné náklady za dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky.
18.3. Nie sme povinní uhradiť Vám dodatočné náklady, ak ste si výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší nami ponúkaný bežný spôsob dodania. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré ste si zvolili a nákladmi na nami ponúkaný najlacnejší bežný spôsob dodania.
18.4. Jednostranné započítanie našich pohľadávok, ktoré vzniknú odstúpením od Zmluvy s digitálnym plnením sa zakazuje.
19. Poučenie o práve podať žiadosť o nápravu
19.1. Máte právo podať nám žiadosť o nápravu, pokiaľ nie ste spokojný so spôsobom akým bolo vybavené Vaše uplatnenie práva zo zodpovednosti za vady (reklamácia) alebo ak sa domnievate, že sme porušili iné Vaše spotrebiteľské práva.
19.2. Ak vašu žiadosť zamietneme alebo na ňu neodpovieme do 30 dní odo dňa jej odoslania máte právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov.
20. Alternatívne riešenie sporov
20.1. Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov (ARS) je postup zameraný na dosiahnutie zmierlivého vyriešenia sporu medzi Spotrebiteľom a Obchodníkom a na predchádzanie vzniku súdnych sporov medzi týmito dvoma subjektmi.
20.2. Subjektom pre alternatívne riešenie sporov je Slovenská obchodná inšpekcia, ústredný inšpektorát, Odbor pre medzinárodné vzťahy a alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov, Bajkalská 21/A, P.O. Box 29, 827 99 Bratislava, web ars@soi.sk, adr@soi.sk alebo iná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam nájdete na stránke www.mhsr.sk).
20.3. Máte právo vybrať si subjekt alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov.
20.4. Môžete takisto využiť aj platformu pre riešenie alternatívneho riešenia sporov, ktorú zriadila Európska komisia na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/ a tiež na https://esc-sr.sk/.
20.5. Viac informácií o alternatívnom riešení sporov a subjektoch riešenia sporov nájdete aj tu: https://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi
21. Orgán dozoru
21.1. Dohľad na dodržiavaním našich povinností vykonáva Slovenská obchodná inšpekcia, sídlo Bajkalská 21/A 827 99 Bratislava, info@soi.sk.
22. Záverečné ustanovenie
22.1. Tento dokument je neoddeliteľnou súčasťou VOP.